wtorek, 14 kwietnia 2015

Jak zlokalizować zgubiony (skradziony) telefon z Androidem

Wiem, wiem... Niedawno popełniłem podobnego posta - Jak zlokalizować zgubiony (skradziony) telefon na przykładzie Samsunga Galaxy S5. Potrzebne do tego celu było konto Samsung i wcześniejsze działania. Nie wiedziałem wtedy, że tego typu funkcje są dostępne w samym Androidzie.

Teraz wiem, więc to opiszę.

Każdy urządzenie z Androidem do korzystania z pełni jego możliwości wymaga połączenia go z kontem Google'a. Domyślnie więc większość osób ma tę czynność za sobą. Insza inszość, że niektórzy tworzą konta google tylko na odczepne, żeby cokolwiek wpisać do telefonu i na drugi dzień już nie pamiętają danych do logowania. To niedobrze, ponieważ świadomość z jakim kontem nasz telefon został połączony umożliwia nam jego zlokalizowanie poprzez Panel Google.

Po zalogowaniu się do niego uzyskujemy dostęp do centrum usług wykorzystywanych przez Google, a z których bardziej, lub mniej świadomie korzystamy / liśmy.
Wśród dostępnych tam funkcji, w tym przypadku, będzie nas interesować sekcja Android. W niej mamy dwa linki:

  1. Zarządzaj aktywnymi urządzeniami,
  2. Urządzenia w Google Play


Sekcja Android w Panelu Google
Sekcja Android w Panelu Google

piątek, 10 kwietnia 2015

Porównanie wydajności kodowania w Mirillis Action!

Jakiś czas temu zmuszony byłem dokonać zakupu programu do nagrywania tego co dzieje się na pulpicie (tzw. screen recorder). Po ogólnych i szczególnych oględzinach mój wybór padł na produkt rodzimej firmy Mirillis o nazwie Action!

Do tej pory uważam, że był do świetny wybór. Nie będę się tu rozpisywał o jego funkcjach, bowiem w tym celu wystarczy zaglądnąć na stronkę producenta.

Bardzo ciekawiło mnie jak różne tryby kodowania - AVI, MP4 i MP4 (AMD APP) - obciążają komputer, więc postanowiłem to sprawdzić. Wiedza taka może się przydać m.in. przy nagrywaniu gier, ponieważ zbyt mocne obciążenie sprzętu spowoduje niższą ilość klatek w grze.

Oczywiście nagrywanie pulpitu nie jest żadnym wyczynem dla dzisiejszych komputerów, więc test polegał na nagrywaniu tej samej powtórki z gry World of Tanks w rozdzielczości 1920 x 1080 z włączoną synchronizacją pionową (60Hz) i większością efektów ustawionych na maksimum. Podstawowe parametry komputera to:
  • karta graficzna MSI Radeon R9 270 (symbol GPU na wykresach)
  • procesor Intel i5-4670K 3,4Ghz (symbol CPU na wykresach),
  • pamięć RAM 16GB 1866Mhz (symbol RAM na wykresach)
Obciążenie komputera podczas odtwarzania  powtórki (bez nagrywania) widać na poniższym screenie.

Obciążenie komputera podczas odtwarzania powtórki (bez nagrywania programami)
Obciążenie komputera podczas odtwarzania powtórki (bez nagrywania programami)

Można zauważyć, że gra, pomimo dostępności czterech rdzeni, do odtwarzania powtórki (więc i zapewne do grania) używała głównie rdzenia o numerze 2 oraz pomocniczo o numerze 1. Rdzeń 3 i 4 w zasadzie się nudziły.